Vuosien varrella kertynyt kokemus puhuttaa

deep_purpose

Siitä on nyt siis 11 vuotta kun skitsofrenia puhkesi ja ajattelin tehdä pienen yhteenvedon tästä ajasta. Ensimmäiset vuodet etsin netistä tietoa että mitä minulle rupesi yllättäen tapahtumaan. Lääkärille mentyäni en tiennyt skitsofreniasta vielä yhtään mitään, eli olin silloin 23 vuotias.

Melkein kaikki alkuvuodet, olin yhteydessä joihinkin humanoidisiin hahmoihin, jotka sai minut etsimään totuutta oman eksisdenttini suhteen ja miten vosin selittää loogisesti että miksi juttelin hahmoille, joita vain minä pystyin kokemaan tai kuulemaan. Meninkin jo seuraavana päivänä nettiin ja pistin googleeseen "Mind Control". Googlen "search" näytti miljoonia hakutuloksia joista monet kuvaili omaa käsitystä siitä, että miksi kuulen ääniä.

Moni vuosi otin yhteyttä muihin ihmisiin, joilla oli sama tilanne. Registeröin foorumeille ja selailin nettisivustoja, joissa oli DARPA artikkeleita, tai mikrosiruista asiaa. En halunnut paljastaa muille, että minkä jälkeen tämä kaikki alkoi. Kuten monessa skitsofrenian puhkeamis-tapauksessa, asiaan liittyi raskaan huumeen käyttö. Eräs tuttu antoi minulle LSD'tä, ja vaikka aina siihen saakka olin varovainen, enkä halunnut sekaantua huumeisiin, sorruin kuitenkin käyttämään sitä. Sen jälkeen aloin pikkuhiljaa kuulemaan ääniä, tavallisten äänten lisäksi.

Aina ennen kuin ihminen kokee huume-elämyksen joka ravistuttaa suurella mittakaavalla, hän saattaa olla altis skitsofrenialle, eli vaikka minulla puhkesi skitsofrenia, ei kaikille läheskään tällä tavalla käy. Kaikki skitsot ovat yleensä herkempiä tai pelokkaampia taikka itsetuhoisempia. Moni on lisäksi mielikuvitukseltaan tosi rikas ja uskoo johonkin omaan epä-egoisuuteen, mutta samalla omaan tärkeyteen/älyyn jne.

Itsesyyllisyys on osatekijä, joka rokottaa monta ihmistä, jolla on psyykkisiä ongelmia. Jos kyseinen ihminen on religioonisesti lahjakas, saatta psykoosin laukaisun jälkeen mennä nuppi sekaisin, kun tekee mieli olla "antava" osapuoli universaalisessa mielessä. Saatat tuntea olevasi profeetta tai joku muu, joka on lahjakkaampi kuin keskiverto ihminen yleensä antaa itsestään ymmärtää.

Skitsofrenia sairautena on vaikea tietyistä syistä. On vaikeaa hyväksyä, että olet geneettisesti altis aistiharhoille. Suurin osa skitsoista, haluaa todistaa itselleen ettei hän olekaan sairas. (mikä pitää sinänsä paikkansa siltä osin että ei hän välttämättä epänormaali ole). Epänormaali osuus tulee enemminkin siitä että nämä äänet ja hahmothan epänormaalia sontaa kylvää.

Minulla on ollut hyviä kausia ja huonoja kausia ja kuten monessa tapauksessa, olen halunnut pärjätä ilman lääkkeitä. Lääkeitä psykoosin ehkäisemiseksi on monta erilaista. Ja kannattaakin etsiä kaikkein paras vaihtoehto, tarjonnan seasta, yhteistyössä lääkärien ja omahoitajien kanssa. Tällä hetkellä syön Ketipinoria ja olen yllättynyt lääkkeen tehosta ja vähäisistä haittavaikutukista. Kokeilin aikaisemmin Risperdalia, Zyprexaa ja Abilify'ta. Abilfy oli aikansa helmi, kun energiaa oli vaikka muille jakaa. Vähiten pidin Zyprexasta joka ei antanut mitään sen kummosempia positiivisia tuloksia.

On myönnettävä että aivokemiani on LSD'n jälkeen tuottamassa minulle liikaa dopamiinia. Mutta olen löytänyt uuden tason ja tunnen oloni normaaliksi.

En pidä hahmoista joita olen joutunut sietämään jotka lavastaa minua kohti ryveistä hanuria, mutta uskon että jokaisen skitson kannattaa miettiä, että jospa hän kokeilisi löytää hyvän lääkityksen joka palauttaa aivokemiat normaaleiksi. Muutama olut tai siideri ei myöskään ole haitaksi, mutta älä anna hahmoille valtaa tuhota sinun ja läheisesi elämää. Kannattaa pyrkiä olemaan profeettamainen tyyppi vain oikeitten ihmisten joukossa ja saada elämä kuosiin.

Kiitos kaikille jotka jaksoi lukea! :))

5

499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myrkky

      Ootko perp joka kirjoitit? Sellasta paskaa meinaan. Salaliittoteoria on totta. Etkö kehtaa myöntää koska muuten leimaudut "hörhöksi" muiden silmissä? Gang stalking on uhrin ahdistelua ja kiusaamista. Jollakin tavalla "vaarallinen" ihminen, siis yhteiskunnan rauhalle vaarallinen, hiljennetään skitsofrenia diagnoosin voimin. Henkilön ei tarvite olla väkivaltainen eikä äänekäs, mutta se riittää että kirjoittaa tai puhuu asiallisesti omista mielpiteistä jotka poikkeaa yleisesti hyväksytystä.

      Ihminen voi kokea valaistumisen ja ryhtyy olemaan laupias samarialainen tai keppi kerjäläinen. Jeesuksen opetukset voi valjeta uusin tavoin. Ketä se haittaa? Ihmiset ovat kauhuissaan, jos haluaa luopua puhelimesta ja jäädä kodittomaksi. Sehän on jokaisen oma valinta. Täällä sellaiset leimataan hulluiksi. Totta se on, että ihmisiä pystytään vakoilemaan kotona ja ulkona. Sen verran kehittynyttä teknikkaa on nykyään. Se on hölmö joka sen kieltää.

    • juuri

      Rohkea teksti, ehkä vähän väärässä paikassa koska täällä yleisö on mitä on. Nostan hattua.

    • kärsijä

      Mielenkiintoista tekstiä, koska mulla on monia psyykkisiä häiriöitä sekä ongelmia (psykiatrilla en ole ravannut) vaan tavallisessa terapiassa. Diagnoosia siis ei ole, mutta jatkuvasti mietin olenko skitso (sekin on yksi pakko-oire). MInäkin olen ollut yhteydessä monenlaisiin humanoidisiin olentoihin jo vuosia. Osa tuottaa lohtua, osa pelotti minua alussa ja ajattelin ensin 2 vuotta putkeen lakkaamatta joka päivä olenko hullu, nykyäänkin ihan liian usein.

      Elämäni on kyllä elävä todiste hulluudesta, koska olen hyvin syrjäytynyt ihminen, sosiaalisuus ei minua kiinnosta ja en jaksa missään normaalissa työssä. Kärsin vakavasta masennuksesta, epävakaasta persoonallisuudesta, dissossiatiivisesta persoonallisuudesta, sekä postraumaattisista fyysisistä oireista, jotka saattavat olla seurausta väkivaltaisesta lapsuudestani josta juuri en mitään muista. Onneksi minulla on yksi ihminen (muu kuin terapeutti) joka tykkää ja ymmärtää, eikä pidä hulluna. Kun löytyy se yksikin ihmissuhde, elämä voi olla hieman parempaa, eikä pelkkää yrjöpaskahelvettiä, jossa on lakkaamatta outo ja ikuinen ulkopuolinen kärsijä.

    • Samat sanat, että tarinasi oli mielenkiintoista luettavaa. Olen siinä samaa mieltä, omien kokemusteni perusteella erityisesti kohdissa:

      "Epänormaali osuus tulee enemminkin siitä että nämä äänet ja hahmothan epänormaalia sontaa kylvää."

      "Kaikki skitsot ovat yleensä herkempiä tai pelokkaampia taikka itsetuhoisempia. Moni on lisäksi mielikuvitukseltaan tosi rikas ja uskoo johonkin omaan epä-egoisuuteen, mutta samalla omaan tärkeyteen/älyyn jne."

      Itselläni on ollut 16-19v. nyt skitsoaffektiivinen häiriö. Olen kärsinyt sitä sairautta melkolailla yksin ja salassa perheeltäni. Minulle mielenhäiriöitä on laukaissut ystävä- ja harrastuspiirien menetys murrosiässä. Nyt olen kuitenkin toipumaan päin tilapäisesti, ja aion jatkaa "skitsonherkkää" harrastustani, nimittäin 3D-ajattelua, kirjoittamista ja keksimistä. En kuitenkaan aio väsyttää itseäni liiaksi, jottei piru ota valtaansa mieltäni. Silloin en esim. kykenisi kirjoittamaan tähän selvää suomenkieltä. (Erilaistumaton skitsofrenia, negatiiviset oireet).

      Skitsofreenia on ihmismielen varatoimenpide (tai sivuraide), mutta sen kanssa kuitenkin elää. Muuten, onko kukaan koittanut luontaislääkettä nimeltä Litium orotaatti? Haluaisin kuulla kokemuksia sen käytöstä. Kiitoksia.

      • Jakke9088

        Olen käyttänyt lisäravinteita d ja b12 vitamiini, omega 3 ja 6 ja magnessium. Olo on parempi. Kuukausi sitten oli vielä masennusta ja epäilen, että näillä lisäravinteilla on merkitystä. Tilasin myös litium orotaattia, mutta se saattaa jäädä tullin haaviin. Neuroleptejä en käytä ollenkaan kun niistä tuli pahempi olo kuin psykoosista. noin 4 kuukautta ilman ja ongelmana lähinnä nukkuminen. Siihen käytän välillä lääkkeitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5055
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1295
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe